Новини
💫Пам’ятаєте часи, коли за однією довідкою треба було пройти цілий квест? Сьогодні найпопулярніші довідки та витяги доступні в застосунку Дія — без черг та паперової тяганини.
📲 Які документи можна отримати в застосунку Дія:
👉🏻витяг про місце проживання — ваше чи дитини
👉🏻довідки ОК-5 і ОК-7
👉🏻витяг про несудимість
👉🏻витяг з реєстру пошкодженого та знищеного майна
👉🏻витяг про дозвіл на зброю
Усе це — за кілька кліків. Уже 32+ мільйони українців скористалися цією можливістю. Спробуйте й ви💫
👀 Детальніше про кожну довідку та витяг у Дії — у галереї
1 аа 2 аа
 
3 аа 4 аа
 
5 аа 6 аа
 
7 аа 8 аа
 
 
🪖 В сьогоднішніх реаліях знищення/пошкодження житла або майна громадян є актуальною проблемою.
Громадяни України, які втратили житло мають право на отримання компенсації від держави.
⚠️ Припинення права власності на знищений об'єкт нерухомого майна — це один із обов'язкових етапів для отримання компенсації за знищене житло.
📝 Для державної реєстрації припинення права власності на об’єкт у зв’язку з його знищенням обов’язково подаються:
✔️ заява власника (співвласників) об’єкта, справжність підпису на якій засвідчується відповідно до Закону України «Про нотаріат». Якщо майно відповідно до закону належить на праві спільної сумісної власності подружжю (колишньому подружжю), заява підписується кожним з подружжя (колишнього подружжя) незалежно від наявності державної реєстрації права власності лише в одного з них;
❗️у разі якщо майно перебуває у спільній власності двох або більше осіб відповідна державна реєстрація можлива виключно у разі звернення усіх співвласників одночасно, оскільки знищення частки у справі спільної власності на майно законодавством не передбачено.
✔️ документ, що посвідчує право власності на об’єкт (крім випадків, коли право
власності вже зареєстровано в Державному реєстрі прав або коли такий документ відсутній у зв’язку із втратою, пошкодженням чи псуванням).
📄 Порядком державної реєстрації речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень визначено, що державна реєстрація припинення права власності на закінчений будівництвом об’єкт чи об’єкт незавершеного будівництва у зв’язку з його знищенням проводиться за наявності:
➡️ відомостей про факт знищення, отриманих державним реєстратором з Єдиної державної електронної системи у сфері будівництва, ❕️або
➡️ витягу з Державного реєстру майна, пошкодженого та знищеного внаслідок бойових дій, терористичних актів, диверсій, спричинених збройною агресією Російської Федерації проти України, поданого заявником чи отриманого державним реєстратором, що містить інформацію про акт комісійного обстеження, категорія пошкоджень об’єкта в якому зазначена відповідно до Порядку виконання невідкладних робіт щодо ліквідації наслідків збройної агресії Російської Федерації, пов’язаних із пошкодженням будівель та споруд, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 19.04.2022 № 473, як “об’єкт непридатний для використання за цільовим призначенням, повністю втратив свою економічну цінність, наявні пошкодження несучих та огороджувальних конструкцій, ступінь та характер яких свідчить про небезпеку аварійного обвалення об’єкта (зруйнований об’єкт)”, чи про акт дистанційного обстеження із заключним висновком про те, що об’єкт є знищеним, складений відповідно до Порядку реалізації експериментального проекту щодо проведення обстеження знищених окремих категорій об’єктів нерухомого майна, зокрема із застосуванням інформаційних продуктів дистанційного зондування Землі, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 27.10.2023 № 1185, ❕️або
➡️ поданого заявником акта комісійного обстеження, категорія пошкоджень об’єкта в якому зазначена як “об’єкт непридатний для використання за цільовим призначенням, повністю втратив свою економічну цінність, наявні пошкодження несучих та огороджувальних конструкцій, ступінь та характер яких свідчить про небезпеку аварійного обвалення об’єкта (зруйнований об’єкт)”, чи акта дистанційного обстеження із заключним висновком про те, що об’єкт є знищеним, або їх копій, засвідчених підписом такого заявника.
⬆️ У разі коли акт комісійного обстеження містить висновок щодо необхідності проведення технічного обстеження, така державна реєстрація проводиться виключно за наявності відомостей про факт знищення, отриманих державним реєстратором з Єдиної державної електронної системи у сфері будівництва.
📑 Документи подаються заявником (власником майна) у паперовій формі, за особистим зверненням або уповноваженою ним особою.
📌 Документи подаються до державного реєстратора (центру надання адміністративних послуг) або нотаріуса відповідної області чи міста Києва за місцезнаходженням нерухомого майна.
⚠️ Державна реєстрація прав на майно, місцезнаходженням якого є Автономна Республіка Крим, Донецька, Запорізька, Луганська, Миколаївська, Харківська, Херсонська області, місто Севастополь може проводитись в межах України
(відповідно до наказу Міністерства юстиції України від 09.06.2023 № 2179/5).
↪️ З переліками суб’єктів державної реєстрації прав міста Києва, Вінницької,
Житомирської, Київської, Хмельницької та Черкаської областей, що здійснюють
державну реєстрацію можна ознайомитися за посиланням –
🟩 Кожен громадянин України зобов’язаний отримати паспорт у 14 років. З 2016 року паспорти видають лише у форматі ID-картки.
Сучасний паспорт — це пластикова ID-картка, яка має чип з електронними даними.
Як оформити паспорт, які документи потрібні та куди їх подавати — розповідаємо в картках⤵
✅ Як отримати допомогу:
▪ Щоб отримати усну консультацію, телефонуйте до працівників ЦНАПу в будні з 8:00 до 16:00 за телефоном 0967705166.
▪ Якщо Вам зручно отримати допомогу письмово, напишіть повідомлення на електронну адресу ЦНАПУ: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. Вам необхідно увімкнути JavaScript, щоб побачити її..
1 2
 
3а 4а
 
5а 6а
 
7а 8а
 
 
 
🟩 Деякі люди через психічні хвороби не можуть усвідомлювати значення своїх дій і їх наслідки. Для вчинення дій від імені таких людей та захисту їх прав існує механізм визнання людини недієздатною.
Докладніше про це читайте в картках⤵
✅ Як отримати безоплатну правничу допомогу
▪ Щоб отримати усну консультацію, телефонуйте 0 800 213 103 — єдиний контактний номер телефону системи надання безоплатної правничої допомоги. Дзвінки зі стаціонарних та мобільних телефонів у межах України безкоштовні. Юристи консультують в будні з 8:00 до 18:00.
▪ Якщо Вам зручно отримати правничу допомогу письмово, напишіть приватне повідомлення цій сторінці.
▪ Або звертайтеся до найближчого бюро правничої допомоги: https://legalaid.gov.ua/buro
492197829 1138355408327646 7293510705037326738 n492300426 1138355508327636 6274840320688498785 n
492403733 1138355538327633 2632440249751029988 n491849546 1138355444994309 4910783716517280978 n
491805733 1138355414994312 8795667078137397943 n492200321 1138355498327637 2011497779889027962 n
491803504 1138355528327634 5303050564704030770 n492508066 1138355454994308 9083965736323370515 n
 
 
🟩 Якщо у вас є ордер на житло державної чи комунальної власності, в якому ви проживаєте (квартира, будинок, кімната в гуртожитку тощо), ви можете його приватизувати.
Що для цього потрібно — читайте в картках⤵
✅ Як отримати безоплатну правничу допомогу
▪ Щоб отримати усну консультацію, телефонуйте 0 800 213 103 — єдиний контактний номер телефону системи надання безоплатної правничої допомоги. Дзвінки зі стаціонарних та мобільних телефонів у межах України безкоштовні. Юристи консультують в будні з 8:00 до 18:00.
▪ Якщо Вам зручно отримати правничу допомогу письмово, напишіть приватне повідомлення цій сторінці.
▪ Або звертайтеся до найближчого бюро правничої допомоги: https://legalaid.gov.ua/buro
492619970 1139405168222670 4375128934104509394 n493270419 1139405211555999 3888773689194901610 n
492502247 1139405178222669 3040922900015473115 n493546329 1139405251555995 8716401423239357899 n
492542935 1139405221555998 662254935070464925 n492697941 1139405244889329 8144899949399388891 n
 
 
Народження дитини та її походження, усиновлення, позбавлення та поновлення батьківських прав, шлюб, розірвання шлюбу, зміна імені, смерть є актами цивільного стану, які підлягають державній реєстрації. Про факт такої реєстрації відділи ДРАЦС видають відповідне свідоцтво.
Раніше органами ДРАЦС серед іншого надавалася послуга з ламінування документів. Люди за власним бажанням могли нею скористатися, аби краще зберегти свідоцтва. На сьогодні відповідно до законодавства таку послугу надають ЦНАП.
Зауважимо, що заламіновані свідоцтва про державну реєстрацію актів цивільного стану є дійсними та можуть пред’являтись на посвідчення зареєстрованих фактів.
Якщо виникла потреба поставити апостиль на свідоцтві, а воно заламіноване, ви можете звернутися до відділу ДРАЦС для видачі повторного документа.
Докладніше: https://is.gd/JKQ4WL
Ми в телеграм: https://t.me/minjustofficial

Зміна прізвища є юридичним фактом, що тягне за собою обов’язок оновити низку офіційних документів. І чим швидше ви це зробите, тим менше клопоту в майбутньому.
Підлягають оновленню:
- паспорт громадянина України;
- реєстраційний номер облікової картки платника податків (ІПН);
- паспорт для виїзду за кордон;
- водійське посвідчення;
- банківські картки та рахунки;
- медичні картки та документи в закладах охорони здоров’я;
- реєстраційні документи підприємця для юридичної відповідності, заповіт, робочі посвідчення, довідка ВПО, інші документи, що носять характер особистого розпорядження.
Рекомендуємо актуалізувати відомості в діючих реєстрах, як-от ДРРП та ЄДР, щодо записів про право власності та корпоративні права тощо.
Докладніше: https://bit.ly/3ErtO66
Ми в телеграм: https://t.me/minjustofficial
Південне міжрегіональне управління Міністерства юстиції /м. Одеса/

493326184 1133153355517422 5871195339825394773 n

 

Державна реєстрація народження дитини проводиться з одночасним визначенням її походження та присвоєнням їй прізвища, власного імені та по батькові.
Коли батько з часом змінює своє ім’я, постає запитання – чи потрібно змінювати по батькові дитини?
Зміна по батькові дитини після зміни імені батька не є обов’язковою процедурою. Вона рекомендована, оскільки дозволяє одним документом – свідоцтвом про народження дитини підтвердити факт родинних відносин. Але, якщо такі зміни не внести до актового запису про народження дитини – усі раніше видані їй документи залишаться чинними, а факт родинних відносин підтверджуватиметься свідоцтвом про зміну імені батька.
Щоб змінити ім’я батька та по батькові малолітньої дитини в актовому записі про народження дитини батьки мають подати спільну заяву до ДРАЦС (під час дії воєнного стану до будь-якого відділу).
Після внесення змін заявнику буде повторно видано свідоцтво про народження з оновленими даними.
Детальніше: https://is.gd/DLQHnS
Ми в телеграм: https://t.me/minjustofficial
В умовах воєнного стану військові не завжди мають змогу звернутися до нотаріуса. У таких випадках Закон дозволяє посвідчувати правочини в особливому порядку.
У місцях дислокації військових частин, де немає нотаріуса чи органу, що вчиняє нотаріальні дії, заповіти та довіреності військового можуть посвідчити командири (начальники) цих частин, з’єднань, установ або закладів. Такі документи прирівнюються до нотаріально посвідчених. Місце для посвідчення має гарантувати дотримання нотаріальної таємниці.
Заповіт:
-Складається письмово, із зазначенням місця, часу та дати складення та місця народження заповідача.
-Присутність не менше 2 свідків.
-Підписує заповідач власноручно або, у разі фізичних вад, — інша особа у присутності заповідача та свідків. Не допускаться вчинення заповіту через представника.
Довіреність:
-Має містити місце, дату підписання, повні дані обох сторін, строк дії.
-Підписує довіритель в присутності посадової особи, яка посвідчує довіреність. У разі фізичних вад, підписує інша особа, відомості про яку зазначаються у посвідчувальному написі.
Докладніше про особливості посвідчення довіреностей та заповітів військових у матеріалі: https://is.gd/nrz2fe
Ми в телеграм: https://t.me/minjustofficial
Прийняття спадщини – важливий та відповідальний юридичний крок. Адже до її складу входять не тільки права, а й обов’язки. Зокрема спадкодавець може залишити борги, кредити. У таких випадках постає цілком логічне запитання: чи варто приймати таку спадщину?
Відповідно до законодавства спадкоємець може скористатися правом на відмову від спадщини. Для цього необхідно подати заяву про відмову від прийняття спадщини нотаріусу або уповноваженій на це посадовій особі за місцем відкриття спадщини.
Що потрібно знати:
- заяву подати особисто. Або надіслати поштою чи електронною поштою. У такому випадку справжність підпису має бути нотаріально засвідчена;
- строк подання – 6 місяців з часу відкриття спадщини;
- відмовитися можна на користь іншої особи;
- відмова є безумовною і беззастережною;
- є можливість відкликати відмову протягом строку, встановленого для її прийняття.
Про особливості реалізації права на відмову та правові наслідки у нашому матеріалі: https://is.gd/hzx2EQ
Ми в телеграм: https://t.me/minjustofficial
Підготовка документів до нотаріального посвідчення договору купівлі-продажу житлового будинку – відповідальний процес, який вимагає уваги до деталей. Завчасна перевірка та збирання всіх необхідних документів допоможе уникнути затримок та забезпечить законність угоди.
Основний перелік документів:
- паспорти сторін договору;
- реєстраційні номери облікових карток платника податків;
- правовстановлюючі документи на будинок (договір купівлі-продажу, дарування, свідоцтво про право на спадщину);
- технічний паспорт;
- довіреність, якщо діє представник.
Додаткові документи (за потреби):
- дозвіл органів опіки та піклування;
- свідоцтво про шлюб / розірвання шлюбу, згода другого з подружжя;
- оцінка майна;
- довідка про склад сім’ї;
- документи на землю;
- заява учасників спільної часткової власності про відмову від здійснення права переважної купівлі частки майна;
- довідка про відсутність боргів за комунальні послуги.
Докладніше: https://is.gd/X7KDdS
Ми в телеграм: https://t.me/minjustofficial
Внаслідок агресії росії тисячі українців опинилися у складній життєвій ситуації — їхнє житло було зруйноване або суттєво пошкоджене. Водночас держава запровадила механізми, які дозволяють отримати компенсацію за пошкоджене або знищене нерухоме майно за державною програмою «єВідновлення». Міністерство юстиції України роз’яснює, як подати заявку та що потрібно знати для отримання допомоги.
Подання заявки та отримання компенсації має бути доступним для кожного — незалежно від віку, статі, національності, стану здоров’я. Подати заявку можна як онлайн, так і офлайн. Мета держави — забезпечити рівні можливості для всіх постраждалих внаслідок російської агресії.
Детальніше: https://is.gd/cVAEI2
Ми в телеграм: https://t.me/minjustofficial

3